Κοινή Επιστολή Υπουργών Εξωτερικών Ελλάδος, Βουλγαρίας και Ρουμανίας για δημιουργία Ευρωπαϊκής Στρατηγικής για τα Δυτικά Βαλκάνια (14.10.11)

Στις 14 Οκτωβρίου η Ελλάδα, η Βουλγαρία και η Ρουμανία πρότειναν στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή την δημιουργία μιας Ευρωπαϊκής Στρατηγικής για τα Δυτικά Βαλκάνια που στοχεύει στην ενίσχυση της ενταξιακής πορείας των χωρών αυτών στην ευρωπαϊκή οικογένεια και την προώθηση σχέσεων καλής γειτονίας , συμβαδίζοντας απολύτως με τις προτεραιότητες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και ολόκληρες της Ευρωπαϊκής ‘Ένωσης.

Σε κοινή επιστολή , που απηύθυναν οι Υπουργοί Εξωτερικών των τριών χωρών προς την Ύπατη Εκπρόσωπο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για θέματα εξωτερικής πολιτικής και πολικής ασφάλειας C. Ashton, τον αρμόδιο Επίτροπο για τη Διεύρυνση της ΕΕ Stefan Fule και τον Επίτροπο αρμόδιο για τη Περιφερειακή Πολιτική Johannes Hahn επισημαίνουν ότι στόχος της Ευρωπαϊκής Στρατηγικής είναι να δημιουργηθεί ένα συνεκτικό πλαίσιο διαπεριφερειακής συνεργασίας μεταξύ κρατών-μελών και των Δυτικών Βαλκανίων. Στο επίκεντρο της πρωτοβουλίας είναι η αντιμετώπιση θεμάτων που ξεπερνούν τα εθνικά σύνορα, όπως το περιβάλλον, οι μεταφορές, η ενέργεια, η μετανάστευση, η καταπολέμηση διαφθοράς και του οργανωμένου εγκλήματος , μέσω συγκεκριμένων προγραμμάτων που θα απαντούν στις ανάγκες των πολιτών των χωρών αυτών.

Ο Υπουργός Εξωτερικών Σταύρος Λαμπρινίδης σημείωσε ότι «η υποστήριξη της ενταξιακής προοπτικής των χωρών των Δυτικών Βαλκανίων αποτελεί πάγια θέση της Ελλάδος. Συνεχίζοντας την θετική δυναμική που έχει ήδη αναπτυχθεί φέτος, η Στρατηγική που προτείνουμε σήμερα είναι συστατικό μέρος της «Agenda 2014”, της πρωτοβουλίας της χώρας μας για την Ελληνική Προεδρία της Ευρωπαϊκής Ένωσης το 2014, που έχουμε ήδη αναγγείλει».

14 Οκτωβρίου, 2011